İŞBİRLİĞİNİN İYİLEŞTİRİCİ GÜCÜ    THE HEALING POWER OF COOPERATION




Çocuklar oyunla yaşar, öğrenir, eğlenir, iyileşir.  Covid 19 pandemisi nedeniyle dünya genelinde çocuklar en önemli gelişim araçları olan akranlarıyla oynamaktan mahrum kaldılar. Bu mahrumiyetin davranışsal sonuçlarını çocukların akranları ile ilişkisinde gözlemleyebiliyoruz. Uzun süredir akranlarıyla oynama şansından mahrum kalan çocukların birbirleriyle iletişime geçmede sorun yaşadıklarını, birbirlerine şiddet uyguladıklarını, işbirliği içinde çalışma becerilerinin zarar gördüğünü gözlemledik.

Children live, learn, have fun and heal through playing. Due to the Covid 19 pandemic, children around the world have been deprived of their most important developmental tool, playing with their friends. We can observe the behavioral consequences of this deprivation in children's relationships with their friends. We have observed that children who have been deprived of the chance to play with their friends  for a long time have problems in communicating with each other, inflict violence on each other, and their ability to work in cooperation is damaged.

WORKING TOGETHER MAKES THINGS BETTER eTwinning projesi ile öğrencilerimizin işbirliği içinde bir amaca yönelik çalışma, barışçı yöntemlerle iletişime geçme gibi becerilerini desteklemeyi amaçladık.

With the WORKING TOGETHER MAKES THINGS BETTER eTwinning project, we aimed to support our students' skills such as working collaboratively for a specific purpose and communicating peacefully.



Proje Tanıtımı ve Proje İsmi Oluşturma Etkinliği

Project Introduction and Project Name Creation Activity




İşbirlikçi Oyun Çalışması      Collaborative Playwork



Proje Tanıtım Panosu      Project Introduction Board 

Comments